Karácsonykor esszük magunkat kövérre?

Kezdőlap Termékeink
GYIK Kapcsolat Viszonteladók
Keresés gyártó alapján
Keresés összetevők alapján
Növényi alkotó: Hatóanyag:
Hírlevél feliratkozás
Név:

Email cím:

Ossza meg!


Karácsonykor esszük magunkat kövérre?

Karácsonykor esszük magunkat kövérre?

Sokan karácsony előtt fogyókúráznak, hogy aztán az új esztendőt 2-5 kg súlyfelesleggel kezdjék meg. Te is közéjük tartozol? Akkor ezt a cikket neked ajánljuk, hogy még időben felkészülhess egy fittebb, egészségesebb ünnepre. 


A magyar konyha karácsonyi menüi nem éppen arról híresek, hogy kevés bennük a kalória. Nézzük csak!
Az adatok megközelítőleg értendők, mivel itt nem konkrét recepteket adunk közre.

A klasszikus halas vacsora kalória tartalma:

  • Magyaros halászlé: 176 kcal / 1 tányér
  • Rántott ponty majonézes burgonyával: 194 kcal / 100 gramm + 176 kcal / 100 gramm
  • Rántott ponty hagymás burgonyasalátával: 194 kcal / 100gramm + 74 kcal / 1000 gramm
  • Töltött káposzta: 144 kcal / 100 gramm

A pulykavacsora kalóriatartalma:

  • Borleves: 164 kcal / dl
  • Töltött pulyka: 180 kcal / 100 gramm
  • Párolt káposzta: 31 kcal / 100 gramm
  • Majonézes burgonya: 176 kcal / 100 gramm

A halászlevet készítheted kevésbé zsírosan is vagy próbáld ki helyette a borlevest, rántott hal helyett válassz egy ínyenc sült halas receptet, le a majonézzel és a burgonyával, nézz szét a piacon a zöldségek között. Ha lehet iktass be nyers zöldségeket köretnek, minden napra. A töltött káposztát ne desszertként fogyaszd és soványabb húsból készítsd. Disznózsír helyett lehet olívaolajjal, kukoricacsíra-olajjal és kókuszolajjal is sütni-főzni. Minden nap egy alma és egymarék dió hozzájárul a szíved és az emésztésed egészségéhez. 

Mit tudnak a téli zöldségeink?

  • Káposztafélék: a káposztafélék sok olyan anyagot tartalmaznak amelyek segíthetnek az emésztőrendszer daganatos megbetegedéseinek a megelőzésében. A gyomornyálkahártya fekélyeit is képesek begyógyítani. Gyomorpanaszokra jó gyógyír. Hozzáillő fűszer a kömény, a kakukkfű és a borsika. Nyersen kiváló nassolnivaló a téli estéken. Finom mártogató szószokkal egy baráti összejövetel része is lehet a két ünnep között. Nyers káposztából, sárgarépából, céklából és retekfélékből készíthetsz egészséges vacsorát a partyra.
  • Sütőtök: a tél elengedhetetlen édes étele. Magas karotintartalma kiváló antioxidáns, jó hatással van a szemre, rosttartalma az emésztést segíti. Füstölt sajttal és mézzel is remek csemege. Egészen kicsi gyerekek is fogyaszthatják.
  • Száraz hüvelyesek: tápláló leveseket, főzelékeket készíthetsz babokból, lencsékből, borsókból a téli hideg időszakban. Ha szeretnéd csökkenteni a húsfogyasztásodat, de a fehérjék miatt aggódsz, akkor fogyassz több hüvelyes zöldséget és nem lesz gond az aminosavakkal.
  • Sárgarépa: párolva, fokhagymával és vajjal mennyei csemege, ünnepi köret is lehet belőle. Nyersen a mártogatós menük sztárja. A sütőtök mellett a másik legjobb karotinforrás. A sárgarépalé a fogyókúrás étrended egyik fő zöldségleve lehet, akár az ünnepek előtti készülődésben is.
  • Feketegyökér: nálunk kevésbé ismert, ízletes gyökérzöldség. Párolva, csőben sütve ízletes fogásokat készíthetsz belőle.
  • Fekete retek: szuper immunerősítő, mézzel keverve a náthaegyik csodaszere. Kiváló máj- és epeerősítő. A téli reggeleidbe mindenképpen iktasd be, frissít és energetizál.
  • Cékla: a legkiválóbb zöldségek egyike, szuper antioxidáns, a daganatos betegségek terápiájában az egyik legjobb segítő, a zöldségek közül. Az ünnepi menübe íze és színe miatt is bevehetsz egy-egy pohár céklalevet, finom és ízletes. Gyerekek is fogyaszthatják. A karácsonyi vega menü egyik sztárja, a téli salátánkban nyersen fogyasztjuk, vékony csíkokra reszelve. 

Mi legyen a desszert?

A nem fogyókúrás ünnepi süti felhozatalunk kalóriatartalma

  • Mákos vagy diós guba: 540-831 kcal / adag
  • Mákos vagy diós bejgli: 380-425 kcal / 100 gramm
  • Mézeskalács: 320 kcal / 100 gramm
  • Gyümölcskenyerek, kuglófok: 350 kcal / szelet
  • Flódni: 485 kcal / 100 gramm

Egészséges desszert ajánlatunk:

  • a sült almát, gesztenyét, birset vagy körtét.
  • Forrócsokizhatsz is, de fahéjjal fogyaszd és lehetőleg magas kakaótartalmú (70%-os), étcsokoládéból készítsd!
  • Az ebéd utáni kávét dobd fel néhány zöld kávébabbal, csokiból a legalább 70 %-os kakaótartalmút válaszd hozzá kísérőnek, ez remek antioxidáns, gondolj a szívedre! Iktass be délelőtt és délután is egy-egy csésze zöld teát, délelőtt akár kettőt is.

Tippek a fittség megőrzéséhez:

  • Sétálj sokat a friss, természetben.
  • Mindig legyen otthon egy kis borsmenta, édeskömény, hogy evés után támogasd a máj- és az epe munkáját egy csésze gyógyteával.
  • Ha a klasszikus édességek mellett döntesz, mert mégis csak egyszer van karácsony egy évben, akkor fehércukor helyett válassz egy kevésbé megterhelő édesítőt. A tápanyagokkal teli nádcukrot vagy mézet, ha ügyelned kell a vércukorszintedre vagy a paleo táplálkozás híve vagy, akkor az eritritet, a nyírfacukrot vagy a sztíviát.

Az ünnepi étkezések általában jóval nagyobb terhet rónak a szervezetünkre, gyengítve így az immunrendszerünket, gondolataink tisztaságát, szellemi és testi frisseségünket. Miért? Mert egyszerre nagyobb mennyiségű ételt fogyasztunk el, szinte egész nap eszünk. Hajlamosak vagyunk ilyenkor a sok bevitt kalóriát még kevesebb mozgással társítani. Az ünnepek végén pedig ahelyett, hogy frissen és üdén kezdenénk meg az új évet, egy álmosabb, fáradtabb és testsúlyával elégedetlenebb ember néz vissza ránk a tükörből. Ha magadra ismersz, akkor nyugodtan olvasd tovább a cikket, de utána sétálj egy nagyot :)

Neked melyik szervedre kell vigyáznod a leginkább?

  • Ha evés után aludnál 1-2 órát, akkor a vérnyomásod, a szíved- és az ereid kívánnak egy kis törődést. 1-2 pohár céklalével, gránátalmalével nyújthatsz nekik egy kis vigaszt, ha már túlterhelted a szervezetedet. Az ünnepek alatt kipróbálhatsz egy új szokást. Minen nap fogyassz el 1-2 pohár zöldség- vagy gyümölcslevet, ha lehet valamilyen vöröses-kékes színűt válassz. Hasznos lehet számodra 1 kis csésze borókabogyó tea is.
  • Ha úgy érzed, hogy mozdulni sem vagy képes, mert úgy teleetted magadat és nincs konfortérzeted, akkor a gyomrod és az emésztésed kér segítséget. Mit tegyél? Étkezések előtt és után igyál egy-egy csésze mentateát. Leghatékonyabb a borsmenta, de hogy változatos legyen próbáld ki a fodormentát, epermentát, csokoládé mentát stb... A mentafélék segítik az emésztést, csökkentik a görcsöket. Szálhajtó hatású az édeskömény és az ánizs.
  • Ha túl sok volt a desszert vagy te megint abból ettél a legtöbbet, akkor támogasd meg a hasnyálmirigyedet és a vércukorszintedet. A fahéj tea kiváló erre, ráadásul gyorsítja az anagcserét, így még a fogyásban is segíthet. A fekete áfonya leveleiből főzött tea is segít a vércukorszint ingadozásainak a csökkentésében. 

Ajánlott fűszerek, hogy minden fogás egy kicsit egészségesebb legyen

  • Fahéj: az anyagcserét gyorsítja és akadályozz a gyomorban az erjedést. A gyümölcssaláták, téli teál, forró csokikk fűszere, de izgalmas új ízt visz a sültek fűszerkeverékébe is.
  • Menták: segítik az emésztést. A gyümölcssalátákat, süteményeket, szószókat is ízesítheted vele.
  • Gyömbér: gyomorbarát, immunerősítő, vírus- és baktériumölő. Ha átfáztál a téli sétán, akkor egy mézes-citromos gyömbér tea a legjobb segítség. Ha szereted a csípős ízeket egy vékony gyömbérszeletkét is elrágcsálhatsz.
  • Chili: gyorsítja az anyagcserét, ha fogyni vágysz, fűszerezz csípősen. A zsírok ellensége :)
  • Ha szeretnél változtatni, a klasszikus, kalóriadús karácsonyi menüdön, de hirtelen nincsenek ötleteid, itt a mi kipróbált vega karácsonyi menünk, sok szeretettel neked!

Karácsonyi menü hús nélkül

  • Zellerkrémleves, pirított kifli karikákkal
  • Füstölt sajtos sült sütőtök
  • Téi saláta pirított magvakkal
  • Banános almakrém 

Ha bátrabb vagy, merj szakítani a hagyományokkal és próbáld ki akár a mi menüajánlatunkat.

Mindenkinek Áldott Karácsonyt, és Boldog Új Évet kívánunk!
a Bor- és Egészségbolt Csapata

 

címkék:
Legfrissebb cikkek
Így számolhatsz le az alsótestedre rakódott felesleggel!

Combodra, fenekedre rakódik a felesleg? Ez a megoldás a problémára!

Rengeteg nő küzd a comb és a fenékre rakódott felesleggel, amit sajnos nem egyszerű leküzdeni. Mutatunk azonban egy szuper módszert, amit garantáltan imádni fogsz, ha gondod van az alsótestedre rakódott felesleggel! 

Tovább ►

Fogyókúra okosan így csináld, hogy ne hízz vissza hamar!

Fogyókúra okosan: így csináld, hogy ne hízz vissza hamar!

Ha szeretnéd tudni, hogy hogyan kerüld el a kényszerevést, és ha érdekel, miként kerülheted el a jojó effektust, böngészd cikkünket! Fogyókúrázz okosan velünk, és kerüld el a már jól ismert jojó-effektust tippjeinkkel :)  

Tovább ►

A nyári alak már most készül – segítünk, hogy beinduljon a fogyás és hatékonyak legyenek edzéseid!

A feles kilók egyre több férfi és nő életében okoznak gondot, ezért sokan örülnének például annak, ha varázsütésre eltüntethetnék a feles kilókat. Számos hasznos terméket mutatunk be, amelyek révén a fogyás számodra is menni fog! A cikk végén találsz egy fitneszprogramot is, amelyet kezdők is bátran kipróbálhatnak. 

Tovább ►



Partner
Partner
Partner

A Terra Herba Egészségbolt termékei között étrend-kiegészítők, reform élelmiszerek, gyógyteák, gyógy- és natúrkozmetikumok szerepelnek. A webáruházat, a Terra Herba Kft. üzemelteti.

Honlapkészítés, webdesign: Expedient | Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.